سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین صدقه آن است که فرد مسلمان دانشی را فراگیرد، سپس آن را به برادر مسلمانش بیاموزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آیین دانایان 12
 
جای خالی 46 میلیون کاربر اینترنت در عرصه اقتصاد مقاومتی محسوس اس
نوید کمالی، معاون اجرایی بسیج رسانه زنجان
مسئول مرکز تحقیقات سازمان بسیج رسانه کشور گفت: امروز بیش از 46 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند، این جمعیت بیش از نیمی از جامعه آماری کشور را شامل می‌شود اما تا کنون از این ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده نشده است.

وید کمالی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت فعال سازی شورای عالی فضای مجازی گفت: امروزه تمام مبانی پیشرفت و توسعه کشور به اطلاعات و فضای اطلاعاتی وابسته اند و بدون بهره گیری از فناوری اطلاعات و فضای مجازی خدمت رسانی به بخش عظیمی از جامعه بشری با مشکل روبرو می‌شود.

 

وی افزود: بنا بر آمارهای بین المللی ضریب نفوذ اینترنت در ایران بیش از 50 درصد برآورد می‌شود لذا  می‌تواند به عنوان یک فرصت و همچنین یک تهدید برآورد شود اما این نوع برآورد وابسته به نوع سیاست‌های کلان ما در حوزه فضای مجازی است که می‌تواند فرصت‌های و چالش‌های این حوزه را برجسته یا بی اثر نماید .

 

مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اهمیت حضور رسانه در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: امروز بیش از 46 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند که این جمعیت بیش از نیمی از جامعه آماری کشور را شامل می‌شود پس به نوعی سیاستگذاری‌های شورای عالی فضای مجازی می‌تواند تاثیر فراوانی بر حال و آینده جامعه ایرانی داشته باشد.

 

کمالی افزود: یکی از مهمترین تاثیراتی که شورای عالی فضای مجازی می‌تواند با سیاستگذاری در مورد آن تأثیر بسزایی بر آینده کشور داشته باشد حوزه اقتصاد مقاومتی است زیرا رسانه‌های متعدی این روزها در فضای مجازی فعال هستند که می‌توانند در صورت وجود یک سیاستگذاری هوشمندانه در عرصه فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و هدایت افکار عمومی به سمت پیاده سازی مولفه های اقتصاد مقاومتی بکار گرفته شوند.

 

کمالی تاکید کرد: تنها در سال 92 بیش از 72 هزار پایگاه خبری و وب‌سایت با ماهیت اطلاع رسانی بصورت رسمی در سامانه‌های دولتی ثبت شده اند که این ظرفیت تا به حال در عرصه اقتصاد مقاومتی بکار گرفته نشده است .  

 

مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اهمیت حمایت شورای عالی فضای مجازی از نهادهای مردمی و انقلابی فعال در عرصه رسانه ای کشور گفت: امیدواریم شورای عالی فضای مجازی بتواند با توجه به رویکردهای مقام معظم رهبری به حوزه فضای مجازی و همچنین عرصه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز شکل گیری تحولی شگرف در عرصه پیشرفت اقتصادی کشور و رهایی از اقتصاد نفتی باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیین دانایان 12 94/3/24:: 12:0 صبح     |     () نظر