سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر نیکوترین این امّت از کیفر خدا ایمن مباش که خداى سبحان فرموده است : « از کیفر خدا ایمن نیستند ، مگر زیانکاران » و بر بدترین این امت از رحمت خدا نومید مگرد . که خداى سبحان فرموده است : « همانا از رحمت خدا نومید نباشند جز کافران » . [نهج البلاغه]
آیین دانایان 12
 
دنیا ما رو با نام علی میشناسه

 دنیا ما رو با نام علی میشناسه


 


سلام دوستان بزرگوار ، جدیدا به چندیدن نفر از دوستان و آشنایان رسیدم و در خلال صحبت هایشان تاکید فراوانی بر ارادت و علاقه به پادشاهان کهن ایرانی به جای پیشوایان راستین دین مان ، اسلام داشتند . گفتم خالی از لطف نیست در این باره بررسی و بحث کنیم :

 ما شکی نداریم که کوروش آدم بزرگی بوده ، اما ببینید ، ما ادعا می کنیم که فرهنگ اسلامی و شیعی یک فرهنگ غنی هست ، یعنی بالاتر از فرهنگ ایران باستان (لطفا بدون تعصب نگاه کنیم ) ، حالا تفکرات کوروش یا با دین اسلام مطابقت داره یا نه ، اگر تفکراتش مطابق اسلام نبوده که هیچی ، کاری به کارش نداریم ، اما اگه مطابق با تفکرات دین اسلام داره ، افتخار می کنیم که یک پادشاهی در قبل داشتیم که آدم خوبی بوده ، اما قطعا هرچقدر هم  که خوب  بوده ، بهتر از دین اسلام که عمل نمی کرد ، بهتر از پیامبر اسلام و ائمه ی اطهار که نبود ، فوق فوقش مثل برخی از یاران پیامبران خدا بوده ، در اون حد از ایشون دفاع می کنیم .

 اما وقتی که می بینیم در زمان فعلی ، به بهانه ی کوروش و دین زرتشت ، همه جانبه به دین اسلام حمله می کنن ، آیا این درسته که کوروش رو اونقدر بزرگ جلوه بدیم که همه فکر کنن دین اسلام ناکار آمد باشه ؟ آیا درسته بگیم که دنیا ما رو با نام کوروش میشناسه ؟ مقام معظم رهبری می فرمایند : دنیا ما رو با نام علی میشناسه . چرا کشورهای غربی به ایران حمله نمی کنن ؟ یکی از فرمانده هان آمریکایی چند سال قبل  گفته : بخاطر روحیه ی شهادت طلبانه و ایمان جوانان ایران ،  قدرت شکست ایران رو نداریم ، آیا باز هم دنیا ما رو با نام کوروش می شناسه ؟ در عصر کنونی ، یهود و مسیح و وهابیت و زرتشت دست در دست هم گذاشته که فرهنگ شهادت طلبانه ی ما که آن را از امام حسین به ارث بردیم ،از ما بگیرد . امام صادق می فرمایند : مومن زیرک است ، پس وقتی که ببینیم ، با نام کوروش می خواهند دینمان را از ما بگیرند ، باید با تمام وجود در مقابل آن ها قد علم کنیم ( نه اینکه بی دلیل ضد کوروش صحبت کنیم ) ، همانگونه که در زمان امام علی ، ایشان در مقابل علی پرستان ایستاد و اکثر اون ها رو به درک واصل کردند ، پس لطفا در این مورد بیشتر تحقیق کنید ، و در آخر ، وقتی که شیطان قدرت ایمان جوانان رو دید بسیار نا امید شد و با جنود خود جلسه گرفت ، که چگونه می توان ایمان مومنان رو فاسد کنه ، یکی از سربازان شیطان پیشنهاد داد که از طریق تعصب بیجا و قومیت گرایی و نژاد پرستی ( ناسیونالیسم ) دین مومنان رو به انحراف بکشونیم ، پس مواظب باشیم .  علمای تشیع قادر هستند از طریق علوم کلام و فلسفه ، ثابت کنند که چرا باید مسلمان وشیعه باشیم .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیین دانایان 12 90/10/11:: 11:0 صبح     |     () نظر